1960 - 1969
1960 - 1969
Historia firmy
1960: Rzut oka na zakład
W lipcu 1960 roku ukazuje się pierwszy numer czasopisma dla pracowników. Stanowi ono dodatek do magazynu „Holz und Motor”, czasopisma kierowanego do klientów i miłośników marki STIHL. Czasopismo dla pracowników wydawane jest do dziś i stanowi istotne źródło informacji dla osób zatrudnionych w zakładach STIHL.
1961: Nowy zakład w Südbaden
1 stycznia 1961 roku w Wiechs am Randen STIHL otwiera swój nowy zakład produkcyjny. To właśnie z tej miejscowości na granicy ze Szwajcarią pochodził ojciec Andreasa Stihla. Wraz z upływem lat firma stopniowo rozwija się, aby dziś stać się siecią produkcyjną STIHL, działającą na skalę globalną .
1962: Pierwszy kompletny katalog
Po raz pierwszy w historii firmy STIHL prezentuje swoją bogatą ofertę wyposażenia do prac leśnych w kompletnym katalogu, który od tej pory ukazuje się co roku. Począwszy od bezprzekładniowej jednoosobowej pilarki łańcuchowej aż po świder glebowy do nawiercania otworów pod nasady roślin produkty STIHL wytyczają ścieżki nowoczesnej techniki prac leśnych.
1963: Złota Contra
Z okazji produkcji 200-tysięcznej pilarki łańcuchowej zimą na przełomie lat 1962/63 STIHL wypuszcza na rynek ZŁOTĄ CONTRĘ. Klient, który w kartonie wysyłkowym znajdzie lakierowaną w kolorze złotym pilarkę łańcuchową zostaje zaproszony na specjalne testy pilarki, a dodatkowo otrzymuje urządzenie bezpłatnie.
1965: Nowy zakład produkcji pił łańcuchowych i prowadnic
W Zakładzie 2 w Waiblingen-Neustadt powstaje nowoczesna linia do produkcji pił łańcuchowych i prowadnic, które od samego początku firmy STIHL wytwarza samodzielnie.
1966: Pierwsze własne przedstawicielstwo handlowe
W Wiedniu STIHL przejmuje firmę generalnego przedstawiciela handlowego na teren Austrii, dając tym samym początek własnej organizacji sprzedaży. W kolejnych dziesięcioleciach rozwój globalnej sieci handlowej w znaczny sposób przyczynia się do wzrostu obrotów przedsiębiorstwa.
1968: Intensywny rozwój serwisu STIHL
Prawie 40 lat po otwarciu pierwszego biura handlowego 900 punktów serwisowych STIHL wyposażonych w odpowiedni magazyn części zamiennych zaspokaja na terenie Niemiec całkowite zapotrzebowanie na doradztwo i obsługę klienta.
1969: Nowe rekordy STIHL
Milionowa pilarka łańcuchowa opuszcza fabrykę. Roczne obroty firmy po raz pierwszy przekraczają graniczną wartość 100 milionów marek niemieckich.
Historia produktów
1961: „Młodsza siostra” Contry – STIHL 07
Pracująca bez użycia przekładni pilarka łańcuchowa 07 zostaje zaprezentowana na targach przemysłowych w Hanowerze. Urządzenie przeznaczone jest do stosowania w średnich zasobach leśnych.
1963: Model uniwersalny – STIHL 08
Pilarka łańcuchowa 08 to nie tylko kolejny nowy model na rynku. Silnik napędowy urządzenia zaprojektowano tak, aby umożliwiał realizację różnorodnych prac. Stopniowo rośnie liczba przystawek umożliwiających najróżniejsze zastosowania: dwuosobowy świder glebowy BT 308 (1964), pierwsza przecinarka STIHL TS 08 (1964), jednoosobowy świder glebowy BT 309 (1966), kosa mechaniczna FS 08 (1966).
1964: System antywibracyjny STIHL
Jako pierwszy producent STIHL wprowadza na rynek pilarkę łańcuchową wyposażoną w uchwyt z systemem antywibracyjnym. System tłumi drgania przenoszone przez silnik i wirującą piłę łańcuchową na uchwyt zanim będą wyczuwalne dla operatora pilarki. Dzięki systemowi antywibracyjnemu STIHL choroba zawodowa pracowników leśnych, tzw. „choroba białych palców” nie stanowi już zagrożenia dla zdrowia.
1966: Pilarka łańcuchowa STIHL 040
Z okazji 40 jubileuszu firmy STIHL prezentuje technologiczną sensację. Jest nią jednoosobowa pilarka 040: przy mocy 3,7 KM urządzenie waży zaledwie 6,8 kg. To pierwszy model, w którym udaje się uzyskać stosunek ciężaru do mocy o wartości niższej niż 2,0 kg/KM.
1967: Przystawka nożyce do żywopłotów
STIHL wprowadza specjalną przystawkę do swoich pilarek łańcuchowych: nożyce do żywopłotów, przeznaczone do najtrudniejszych zastosowań.
1968: Elektroniczny układ zapłonowy
Pilarka łańcuchowa 041 AV electronic jest pierwszym urządzeniem STIHL, w którym elektroniczny układ zapłonowy zapewnia bezproblemowy rozruch i optymalne spalanie.